Založ si blog

Muži, čo nenávidia prehry

Počul som, že indiánske kmeňe mali špeciálny rituál pre členov ich kmeňa, ktorý trebárs v ten deň nič neulovili. Vzdávali im úctu, že zobrali na seba bremeno neúspechu alebo babráctva. Dokonca im dali špeciálny prídel jedla.
Ja ako muž sa v sebe stretávam s častokrát s nepríjemnými pocitmi v súvislosti s prehrou či neúspechom. Už ani neviem kedy sa to stalo, že som si nejakú svoju mužskú časť sebahodnoty naviazal na to byť úspešný. Nech sa to týka čohokoľvek. Väčšinou si to najlepšie všímam pri športových výkonoch. Nie je ani dôležité odkiaľ to prišlo, ale mňa viac zaujíma čo s tým viem robiť. Už len z praktického dôvodu mi nepríde efektívne mínať veľké množtvá energie na to aby som sa dobre cítil a mal sa rád. Niekde v sebe viem, a už som to aj veľa krát zažil, že táto esenciálna laska a sebahodnota je vo mňe prístupná bez o hľadu na to čo robím. Že som dosť iba tak! Mám pocit, že by to malo byť zapísané ako základne ľudské právo. Je to ale právo, ktoré nám nikto nevie dať zvonku, ale iba mi sami.
Ako si túto esenciu viem viac sprístupniť?
Mne najefektívnejšie funguje to, že si všímam ako si tomu vlastne bránim. Koľko vrstiev podmienok som si vytvoril, ktoré musím splniť, aby som sa cítil dostatočný. Základný problém je, že tento to-do list sebahodnoty je väčšinou nekonečný. Až kým nepoviem dosť a začnem sa ľúbiť iba tak.
Pre mužov je v systemických konštaláciách je v tejto súvislosti jedna silná veta, ktorú som si dnes 50 krát napísal na čistý hárok papiera. “Som muž a to stačí.”

Zimný oddych na 1000 rôznych spôsobov

25.11.2020

Až teraz začína obdobie, keď si môžeme darovať dovolenku na 1000 rôznych spôsobov. V kultúre máme síce zaužívané, že na dovolenku sa predsa chodí cez leto. Dávame si oddych, keď energia prírody je v najväčšom rozkvete a aktivite. Je príjemné to obdobie využiť na spoznávanie nových teritorií, zážitkov a rozšíriť si obzory. Od hlbokého oddychu to má veľa krát [...]

Cesta až k tejto chvíli

27.07.2020

Po vysokej škole sa mi naštastie život začal otáčať tým správnym smerom. Myslím tým konkrétne, že som sa pomaly otváral veciam aj mimo môj vtedajší zorný uhol – meditácia, čínska medicína, esenciálne oleje, proces orientovaná práca či rôzne druhy vedomejšieho pohybu. Viedlo ma to hlbšie do života a krok po kroku som zisťoval, čo vlastne tvorí to moje [...]

Tučko na dovolenke v Grécku

25.07.2020

Fotka jednoznačne potvrdzuje, že protiklady sa priťahujú. Spomienka z dovolenky z Grécka, môj prvý kontakt s niečím zakázaným. Chlapci ma zavolali preč od rodičov, nevedel som prečo. Na balkóne vysvitlo, že si idú tajne zapáliť cigaretu. Bol som zmätený ako na to reagovať, tak som utiekol a cestou sa ešte aj rozplakal. Pamätám si, že ma to hrozne sklamalo. Veď predsa to [...]

Martina Šimkovičová

Šimkovičová: Zákon o STaR je hotový, je plne v súlade s európskou legislatívou

16.04.2024 13:02

K pôvodnému návrhu zákona prišlo v rámci medzirezortného pripomienkového konania 327 pripomienok, z toho 42 hromadných.

Peter Pellegrini

Poslanci opäť zasadnú do lavíc. Na úvod schôdze zložia sľub náhradníci za Pellegriniho a Moška

16.04.2024 12:52

Pellegrinimu zanikol mandát poslanca po zvolení za prezidenta.

Tomáš Taraba

Taraba sa dohodol s KDH na zmene zákona, ktorý bude riešiť odstrel medveďa

16.04.2024 12:22

Legislatívny návrh je podľa ministra do veľkej časti stotožnený s tým, ako chcelo situáciu riešiť MŽP.

SR ÚV MZVEZ Fico Blanár rokovanie kontrola TK BAX

Fico odmietol nový migračný pakt EÚ, opatrenia označil za diktát

16.04.2024 11:59, aktualizované: 12:45

Toto nie je tá solidarita, o ktorej sme hovorili, povedal predseda vlády.

loon

Ako sa milovať do poslednej bunky v tele.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 14
Celková čítanosť: 23859x
Priemerná čítanosť článkov: 1704x

Autor blogu

Kategórie