Založ si blog

Na dedine, bez počítačov a sociálnych sietí

Rád by som sa tento týždeň spojil so svojimi staršími obdobiami života. Sám som zvedavý, čo sa mi vyplaví. Spomienky, pocity a to všetko čo ma až doteraz tvorí.
Naďabil som u našich na svoje staré fotky a je to veľmi zvláštny pocit. Momentálne žijem poväčšine v spojení s tým čo sa aktuálne deje, nevnímam príliš svoj vek ani minulosť. Zistil som ale, že je fajn si uctiť aj celú svoju cestu doteraz. Pochopiť ako to všetko do seba zapadá a využiť to ako príležitosť ku vďačnosti.
Uvedomil som si toťiž, že som štastný za to, že som mohol vyrastať na dedine, bez počítačov a sociálnych sietí. S obrovskou záhradou za rodinným domom, kde pučali dary prírody od výmyslu sveta. Pamätám si ako som miloval čerstvé marhule, ale aj nemal rád tie príliš kyslé jabĺčka, ktoré pestoval dedko, lebo mal cukrovku. To mi teda ostalo až do dnes.
Naša ulica vždy vyzerala tak trochu špeciálne. Celá betónová sa ako rovná čiara ťahala strmo do kopca, ale z každej strany ju obkolesovali stromy akoby sa na ňu prišli pozrieť z celého sveta. Ústila rovno do chotára, kde sme si s bratmi stavali prepracované bunkre. Vybavuje sa mi, že mali dokonca samozatváracie dvierka – stačil na to jeden kameň na lanku!
S bandičkou kamarátov sme na tejto ulici strávili dlhé dni rôznymi kreatívnymi hrami a iba zvuk večerníčka z otvorených okien domov nám hovoril, že je čas pomaly končiť. Nekonečné ležanie na betónových skružliach, odkiaľ sme pozerali oblaky a hádali, ktorý ako vyzerá. Táto romantika ale skončila veľmi rýchlo, keď nás napadlo, že by sme mohli ísť hádzať pirátov do potoka. To je ale vzrúšo keď ti to môže urvať kus prsta!
Jeden náš kamarát mal od narodenia veľmi slabé bedorvé kĺby, tak sme mu pomáhali a vodili ho kade tade na malom detskom kočíku. Najstarší Rudko vždy bol vodcom našej bandičky, ale mňa celkom škrelo, že nikdy nechcel nikomu prenechať vodcovstvo. Hádali sme sa, ale aj tak sme vždy držali pokope.
Pastelkami pomaľovaný výust žumpy pred domom bola naša základňa. Tam nás vždy aj prišli vyhrešiť susedia keď sme im zasa hádzali kameňe do dvora.
Kradnuté čerešne, túlavé mačky, uhryznutie psa, život.. Ďakujem.
To je pre dnes všetko.

Zimný oddych na 1000 rôznych spôsobov

25.11.2020

Až teraz začína obdobie, keď si môžeme darovať dovolenku na 1000 rôznych spôsobov. V kultúre máme síce zaužívané, že na dovolenku sa predsa chodí cez leto. Dávame si oddych, keď energia prírody je v najväčšom rozkvete a aktivite. Je príjemné to obdobie využiť na spoznávanie nových teritorií, zážitkov a rozšíriť si obzory. Od hlbokého oddychu to má veľa krát [...]

Cesta až k tejto chvíli

27.07.2020

Po vysokej škole sa mi naštastie život začal otáčať tým správnym smerom. Myslím tým konkrétne, že som sa pomaly otváral veciam aj mimo môj vtedajší zorný uhol – meditácia, čínska medicína, esenciálne oleje, proces orientovaná práca či rôzne druhy vedomejšieho pohybu. Viedlo ma to hlbšie do života a krok po kroku som zisťoval, čo vlastne tvorí to moje [...]

Tučko na dovolenke v Grécku

25.07.2020

Fotka jednoznačne potvrdzuje, že protiklady sa priťahujú. Spomienka z dovolenky z Grécka, môj prvý kontakt s niečím zakázaným. Chlapci ma zavolali preč od rodičov, nevedel som prečo. Na balkóne vysvitlo, že si idú tajne zapáliť cigaretu. Bol som zmätený ako na to reagovať, tak som utiekol a cestou sa ešte aj rozplakal. Pamätám si, že ma to hrozne sklamalo. Veď predsa to [...]

20. rokov od vstupu Slovenska do NATO, prezidentka Zuzana Čaputová, Marián Kurilla

Garancia bezpečnosti či strata suverenity? Slovensko chráni povestný „bezpečnostný dáždnik“ z NATO už dvadsať rokov

29.03.2024 09:30

NATO presadzuje predovšetkým mierové riešenie sporov. Ak však diplomatické úsilie zlyhá, disponuje vojenskými silami pre zabezpečovanie krízového manažmentu.

Maryland most

Maryland dostane od vlády po zrútení mosta 60 miliónov dolárov

29.03.2024 08:37

Dvoch robotníkov sa podarilo zachrániť, u ďalších šiestich už úrady potvrdili úmrtie.

Fabrika Kia - Teplička nad Váhom

Vláda chce zaplátať migrantmi zo Strednej Ázie dieru na trhu práce. Ako útok v Moskve zmení tento zámer?

29.03.2024 08:00

Po tom, čo skupina teroristov pôvodom z Tadžikistanu zabila v Moskve 139 ľudí, sa slovenské zložky rozhodli posilniť bezpečnostné opatrenia

Rusko, Ukrajina

ONLINE: Takmer 100 dronov a rakiet. Masívny ruský útok opäť cielil na ukrajinskú energetiku. Poliaci poslali do vzduchu lietadlá

29.03.2024 07:45, aktualizované: 10:02

Rusko masívne útočí na ukrajinskú energetiku, ktorá je v zložitej situácii. Keď Rusi spúšťajú útoky, Poliaci posielajú do vzduchu lietadlá.

loon

Ako sa milovať do poslednej bunky v tele.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 14
Celková čítanosť: 23831x
Priemerná čítanosť článkov: 1702x

Autor blogu

Kategórie