Založ si blog

Tučko na dovolenke v Grécku

Fotka jednoznačne potvrdzuje, že protiklady sa priťahujú. Spomienka z dovolenky z Grécka, môj prvý kontakt s niečím zakázaným. Chlapci ma zavolali preč od rodičov, nevedel som prečo. Na balkóne vysvitlo, že si idú tajne zapáliť cigaretu. Bol som zmätený ako na to reagovať, tak som utiekol a cestou sa ešte aj rozplakal. Pamätám si, že ma to hrozne sklamalo. Veď predsa to sa nemá! Krásna detská naivita.
V puberte som veľa bojoval so svojím telom, vždy som bol taký tučko. Deti ma mali síce radi, ale ja som nechápal, prečo mám navyše toľko tuku. Až hodne neskôr mi došlo, čo všetko som doma zajedal. Veď keď ťa tlačí žalúdok, tak potom necitiš až tak pocity úzkosti. Najvyššie číslo čo som na váhe dosiahol bolo 103kg. Teraz mi dochádza, že to bol skvelý šartér k aboslútnemu záujmu o seba a o stravovanie. Aj tomu vďačím za to, že dnes si varím kaše zo slzovky, šaldového zrna, 8 hodinového ghíčka a podobnými serepetičkami. Áno stále si dám sem tam aj magnum z benzínky, ale telo si pýta už iné.
Na strednej to bol už rozkvet skúseností všetkými smermi. Neskutočne si vážim aké kvantum slobody som dostal od rodičov. Keď na to pozerám z pohľadu dnešného ja, tak to bolo presne to, čo som najviac potreboval. Miloval som svojich kamarátov, za ktorými som chodil na bicykli do Modry každý víkend. Tam a niekde po strednej takisto už vrcholila a manifestovala sa aj moja vnútorná trauma. Jej vrchol si pamätám v dvoch momentoch.
Prvý bol, keď som sa ráno zobudil po noci s kamarátmi kde veľa pilo. Pozerám na svoje auto zo zadnej izby nášho domu a vedel som, že je zle. Celé bolo oškŕkané kolom dokola rôznymi farbami. Kamoši ma nechali opitého šóférovať asi kilometer k nášmu domu. Z tej jazdy si na nič nespomínam.
Druhý bol keď sme boli na splave v Slovinsku. Ten deň sme úspešne splavili na rafte Soču. (rozumej, vyrýpali sme sa na obrovskom kameni a snažili si zachrániť životy v rozbúrenej rieke). Večer to samozrejme treba poriadne zapiť. Ráno som si uvedomil, že som vnútorne tak vyslabnutý, že som nevedel zdvihnúť ani pohár s pivom.
Som rád, že od vtedy sa po krôčikoch začal pretáčať môj život tým správnym smerom.

Zimný oddych na 1000 rôznych spôsobov

25.11.2020

Až teraz začína obdobie, keď si môžeme darovať dovolenku na 1000 rôznych spôsobov. V kultúre máme síce zaužívané, že na dovolenku sa predsa chodí cez leto. Dávame si oddych, keď energia prírody je v najväčšom rozkvete a aktivite. Je príjemné to obdobie využiť na spoznávanie nových teritorií, zážitkov a rozšíriť si obzory. Od hlbokého oddychu to má veľa krát [...]

Cesta až k tejto chvíli

27.07.2020

Po vysokej škole sa mi naštastie život začal otáčať tým správnym smerom. Myslím tým konkrétne, že som sa pomaly otváral veciam aj mimo môj vtedajší zorný uhol – meditácia, čínska medicína, esenciálne oleje, proces orientovaná práca či rôzne druhy vedomejšieho pohybu. Viedlo ma to hlbšie do života a krok po kroku som zisťoval, čo vlastne tvorí to moje [...]

Na dedine, bez počítačov a sociálnych sietí

22.07.2020

Rád by som sa tento týždeň spojil so svojimi staršími obdobiami života. Sám som zvedavý, čo sa mi vyplaví. Spomienky, pocity a to všetko čo ma až doteraz tvorí. Naďabil som u našich na svoje staré fotky a je to veľmi zvláštny pocit. Momentálne žijem poväčšine v spojení s tým čo sa aktuálne deje, nevnímam príliš svoj vek ani minulosť. Zistil som ale, že je fajn [...]

SR Prezidentka Čaputová Úradovanie Východ Prešov Návšteva

Čaputová: Z východu som nadšená, rada sa sem vraciam

25.04.2024 21:45

Prezidentka navštívila rusínske divadlo, evanjelické gymnázium, centrum pre obete násilia či národnú kultúrnu pamiatku na Solivare.

SR Bratislava EK Vláda Jourová RTVS MK Stretnutie TK BAX

Jourová rokovala s Ficom i Šimkovičovou: Nikto si neželá, aby Slovensko prišlo o peniaze EÚ, eurokomisia má však otázky

25.04.2024 19:57

EK diskutuje s vládou o zmenách v trestnom práve, ktoré vládna koalícia napriek žiadosti komisie presadila v zrýchlenom režime.

Lukasenkova atletka

Lukašenko prezradil, kedy odíde. Ženu na čele štátu nechce, ale atlétku, ktorá neznáša dúhové farby, by podporil

25.04.2024 19:00

Alexandr Lukašenko tvrdí, že Bielorusom sa žije oveľa lepšie ako pred tromi desaťročiami. Ako vyzerá porovnanie ich finančných pomerov so Slovákmi?

Praha, masová streľba, Česko

Strelec z pražskej univerzity netrpel duševnou poruchou, motív úrady oznámia čoskoro

25.04.2024 18:21

V hlavnej budove Filozofickej fakulty UK v Prahe 21. decembra 2023 jej študent zastrelil 13 ľudí a jedna osoba neskôr zomrela v nemocnici.

loon

Ako sa milovať do poslednej bunky v tele.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 14
Celková čítanosť: 23895x
Priemerná čítanosť článkov: 1707x

Autor blogu

Kategórie