Založ si blog

Zimný oddych na 1000 rôznych spôsobov

Až teraz začína obdobie, keď si môžeme darovať dovolenku na 1000 rôznych spôsobov.

V kultúre máme síce zaužívané, že na dovolenku sa predsa chodí cez leto. Dávame si oddych, keď energia prírody je v najväčšom rozkvete a aktivite. Je príjemné to obdobie využiť na spoznávanie nových teritorií, zážitkov a rozšíriť si obzory. Od hlbokého oddychu to má veľa krát naozaj daľeko. Dokonca aj keď ležíme niekde na pláži s knihou, hlavička nám často šrotuje ako na mravenisku.
Keď sa chceme viacej naladiť na súlad s prírodou, až teraz je ideálny čas na ponor do seba a poriadny hĺbkový výdych. Na jeseň prirodzene triedime a púšťame čo nám už neslúži, aby počas zimy mohla nastať regenerácia až do kostí.
Tých 1000 spôsobov ako sa o seba v zime lepšie postarať už nechám na vašu osobnú kreativitu, ale napadli mi tri veci, ktoré sú pre mňa dôležité.

1. Z môjho pohľadu je zima ideálny čas na hlbšie skúmanie meditácií. Dať hlboký oddych hlavičke a nášmu premýšlaniu sa nám práve v zime najviac zúročí. Nebude nás tak ťahať do výkonu a rôznych výziev, ktoré nás práve cez zimu môžu najviac vyčerpať.
2. Dovoliť svojmu srdcu a emóciám výživnú pauzu.
Závislosť na emóciách je už aj vedecky potvrdená a mám pocit, že si ju všetci na nejakej úrovni uvedomujeme. Môžu sa tam objavovať rôzne strachy a skryté obavy. Je úplne okej byť iba tak, v príjemnej neutralite a tichu.
3. Darovať obličkám poriadnu starostlivosť.
Z čínksej medicíny majú práve obličky v zime najväčšiu aktivitu a makačku. A práve nedávno ako som ležal v teplom kúpeli, som si uvedomil, akú dovolenku práve dávam svojim obličkám. Konečne si môžu oddýchnuť od tej neustálej driny zahrievania nášho tela na cca 37 stupnov celzia.
V kultúre často ale letí a sú cool skôr veci, ktoré z teba zaručene spravia supermana ako Wim Hof metóda alebo otužovanie – je ale rovnakou váhou vyzdvihovaná aj sebastarostlivosť a láskavá príprava?

Čím lepší oddych si v zime doprajeme, tým kvalitejšiu energiu budeme mať na nové veci na jar.

 

Cesta až k tejto chvíli

27.07.2020

Po vysokej škole sa mi naštastie život začal otáčať tým správnym smerom. Myslím tým konkrétne, že som sa pomaly otváral veciam aj mimo môj vtedajší zorný uhol – meditácia, čínska medicína, esenciálne oleje, proces orientovaná práca či rôzne druhy vedomejšieho pohybu. Viedlo ma to hlbšie do života a krok po kroku som zisťoval, čo vlastne tvorí to moje [...]

Tučko na dovolenke v Grécku

25.07.2020

Fotka jednoznačne potvrdzuje, že protiklady sa priťahujú. Spomienka z dovolenky z Grécka, môj prvý kontakt s niečím zakázaným. Chlapci ma zavolali preč od rodičov, nevedel som prečo. Na balkóne vysvitlo, že si idú tajne zapáliť cigaretu. Bol som zmätený ako na to reagovať, tak som utiekol a cestou sa ešte aj rozplakal. Pamätám si, že ma to hrozne sklamalo. Veď predsa to [...]

Na dedine, bez počítačov a sociálnych sietí

22.07.2020

Rád by som sa tento týždeň spojil so svojimi staršími obdobiami života. Sám som zvedavý, čo sa mi vyplaví. Spomienky, pocity a to všetko čo ma až doteraz tvorí. Naďabil som u našich na svoje staré fotky a je to veľmi zvláštny pocit. Momentálne žijem poväčšine v spojení s tým čo sa aktuálne deje, nevnímam príliš svoj vek ani minulosť. Zistil som ale, že je fajn [...]

Rusko Navaľnyj úmrtie

Biskup na Veľký piatok prirovnal zaobchádzanie s Navaľným k osudu Ježiša

29.03.2024 15:17

„Skončil až v neľudskom gulagu v polárnom ľade," povedal. Zvyšok sveta uvidí "jeho posolstvo slobody" vo večnosti, povedal biskup.

Rural Emergency Hospitals

Slováci si skryli kódy pod klobúky a nadchli špičkových amerických technológov

29.03.2024 15:00

Organizácia Slovak PRO pomáha Slovákom uchytiť sa na americkom trhu. Kto má skvelé nápady, má šancu uspieť aj v silnej konkurencii v USA.

zalužnyj, syrskyj

Syrskyj: Rusi vypália šesťkrát viac munície. V Charkove sme mohli dosiahnuť viac

29.03.2024 14:16, aktualizované: 15:55

Ukrajinské obranné sily pozdĺž celej rozsiahlej frontovej línie podľa neho majú len minimum zbraní a munície.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10, aktualizované: 15:42

Evakuovať museli 50 ľudí.

loon

Ako sa milovať do poslednej bunky v tele.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 14
Celková čítanosť: 23833x
Priemerná čítanosť článkov: 1702x

Autor blogu

Kategórie