Založ si blog

Óda na smútok

# téma #

Musím to napísať. Keď vidím, ako s ním zaobchádzame, musím sa ho zastať. Predsa naše telo si nevymyslelo emócie, aby nás trápilo. Každá je aj prospešná. Smútok prináša vačšinou veľmi cenné informácie. Správy o tom, čo nám chýba. Keď naberieme odvahu, ponoríme sa do neho, privítame ho ako najlepšieho priateľa, tak si z toho stretnutia môžeme odniesť veľmi cenné perly.
Podľa čínskej medicíny prináša energiu, ktorá nás obracia dovnútra. Presne naopak ako radosť. Aj tu platí pravidlo, že všetko by malo byť v harmonii, vyvážené. Až keď je smútku nadmieru, tak začína byť neprospešný, uzatvára nás príliš do seba. Takisto ako radosť keď je jej príliš, môže byť deštruktívna. Drží nás v povrchnosti. Ber to ako inšpiráciu k tomu, aby si sa pozrel aký máš k týmto kvalitám vzťah.
Aj radosť môže byť z nejakého dôvodu zakázaná, ale väčšinou to schytá smútok okolo, ktorého máme rôzne procesy, strachy a hlavne zahanbovania. Často ho zatlačíme do útrob nášho podvedomia a potom z nás presakuje zadnými dvierkami. Len pokorne žiada o pozornosť, má pre teba správu, alebo len chce, aby si ho prijal.

Zimný oddych na 1000 rôznych spôsobov

25.11.2020

Až teraz začína obdobie, keď si môžeme darovať dovolenku na 1000 rôznych spôsobov. V kultúre máme síce zaužívané, že na dovolenku sa predsa chodí cez leto. Dávame si oddych, keď energia prírody je v najväčšom rozkvete a aktivite. Je príjemné to obdobie využiť na spoznávanie nových teritorií, zážitkov a rozšíriť si obzory. Od hlbokého oddychu to má veľa krát [...]

Cesta až k tejto chvíli

27.07.2020

Po vysokej škole sa mi naštastie život začal otáčať tým správnym smerom. Myslím tým konkrétne, že som sa pomaly otváral veciam aj mimo môj vtedajší zorný uhol – meditácia, čínska medicína, esenciálne oleje, proces orientovaná práca či rôzne druhy vedomejšieho pohybu. Viedlo ma to hlbšie do života a krok po kroku som zisťoval, čo vlastne tvorí to moje [...]

Tučko na dovolenke v Grécku

25.07.2020

Fotka jednoznačne potvrdzuje, že protiklady sa priťahujú. Spomienka z dovolenky z Grécka, môj prvý kontakt s niečím zakázaným. Chlapci ma zavolali preč od rodičov, nevedel som prečo. Na balkóne vysvitlo, že si idú tajne zapáliť cigaretu. Bol som zmätený ako na to reagovať, tak som utiekol a cestou sa ešte aj rozplakal. Pamätám si, že ma to hrozne sklamalo. Veď predsa to [...]

SR prezidentka kultúra predstavitelia prijatie BAX

Čaputová: Akékoľvek snahy ovládať kultúru sú prejavom nekultúrnosti

19.04.2024 15:31

Štát má vytvárať predpoklady a podmienky pre kultúru a nie ju politicky ovládať, vyhlásila prezidentka.

Irán / vlajka / zástava /

Iránsky konzulát v Paríži obkľúčila polícia. Muž sa tam vyhrážal, že sa vyhodí do povetria

19.04.2024 15:01, aktualizované: 15:20

Muža polícia zadržala. Zásahová jednotka ho prehľadala a žiadne výbušniny u neho nenašla.

Medveď

V košickej zoo sa Xene narodilo medvieďa Ares

19.04.2024 13:08

Jeho genetická hodnota je mimoriadne cenná pre európsky záchranný program.

izrael, palestína, západný breh jordánu, evakuácia, amona

EÚ po prvý raz uvalila sankcie na izraelských osadníkov pre útoky na Palestínčanov

19.04.2024 13:07, aktualizované: 13:20

Palestínčania chcú, aby Západný breh bol súčasťou ich budúceho štátu.

loon

Ako sa milovať do poslednej bunky v tele.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 14
Celková čítanosť: 23878x
Priemerná čítanosť článkov: 1706x

Autor blogu

Kategórie