Založ si blog

Zvyk myslieť

# téma #

 

Keď som na toto prišiel, tak som si povedal „kiež by to takto mohli pochopiť všetci“. Áno, z tejto naivity som už vyrástol, ale s vami by som to aj tak rád zdieľal.
Jedna vec, ktorú je zaujímavé vedieť o našej konceptuálnej alebo premýšľajúcej mysli je, že neustále premýšlať nie je niečo čo by bolo našou prirodzenou ľudskou povahou. Je to zvyk, ktorý si z rôznych dôvodov vytvárame už od detstva. Väčšinou sa „schovávame“ v tejto mysli pred rôznymi pocitmi, ktorých sa bojíme.
Prirodzený stav nášho bytia by mal byť, že kam svoju pozornosťou vedomie zameriame, tam by malo v pokoji spočívať. Túto kvalitu si už prirodzene zachovali možno iba domorodé kmene, ktoré stále žijú veľmi späté s prírodou. Píšem to hlavne preto, lebo som sa pár krát k tejto kvalite pričuchol a viem, že tento pokoj a prirodzené spočívanie so svojou energiou a bytím je neskutočne príjemné a neplňujúce. Že vlastne pocit úplneho naplnenia a spokojnosti je akási základná ľudská povaha, pre ktorú nemusíme nič robiť.
Predstavte si, že máte rituál. Každé ráno hodíte tenisovú loptičku o stenu a robíte to takto už 35 rokov. Je potom ťažké vstať a spraviť zrazu niečo iné. Dokonca sa vám môže zdať, že to je vlastne pre vás už prirodzené. Zabudli sme, že sme si to sami vytvorili a nemusí byť úplne jednoduché to zmeniť. A tak podobne to je väčinou aj s naším premýšlaním. Vytvorili sme si obrovský návyk, ktorý ale neprináša sľubené ovocie. To po čom každá bytosť vedome, alebo podvedome túži. Po absolútnej spokojnosti, naplnení a blaženosti.
Tu musím pripomenúť aj typ láskavého prístupu, ktorý sa pri tom snažím kultivovať. Ak už mám tieto informácie, snažím sa si všímať aký sposobom to chcem zmeniť. Keď je myseľ ako rozbehnutý divý kôň, tak to, že na ňu skočím ako Herkules a silovo ju zastavím väčšinou veľmi nepomáha. Bude sa brániť ešte viac a nabudúce sa rozbehne ešte väčšou rýchlosťou a divokosťou. Je to taký meditačný jojo-efekt.
Chcem skôr na toho koňa s pokorou nasadnúť, vypočuť si ho a v kľude ho odviesť do stajne. Je oveľa väčšia pravdepodobnosť, že si tam ten kôň bude v pokoji žuvkať seno. Už dávnejšie som zistil, že čím jemnejšie a láskavejšie nejakú vec spravím, tým dlohodobejší efekt bude mať.

Zimný oddych na 1000 rôznych spôsobov

25.11.2020

Až teraz začína obdobie, keď si môžeme darovať dovolenku na 1000 rôznych spôsobov. V kultúre máme síce zaužívané, že na dovolenku sa predsa chodí cez leto. Dávame si oddych, keď energia prírody je v najväčšom rozkvete a aktivite. Je príjemné to obdobie využiť na spoznávanie nových teritorií, zážitkov a rozšíriť si obzory. Od hlbokého oddychu to má veľa krát [...]

Cesta až k tejto chvíli

27.07.2020

Po vysokej škole sa mi naštastie život začal otáčať tým správnym smerom. Myslím tým konkrétne, že som sa pomaly otváral veciam aj mimo môj vtedajší zorný uhol – meditácia, čínska medicína, esenciálne oleje, proces orientovaná práca či rôzne druhy vedomejšieho pohybu. Viedlo ma to hlbšie do života a krok po kroku som zisťoval, čo vlastne tvorí to moje [...]

Tučko na dovolenke v Grécku

25.07.2020

Fotka jednoznačne potvrdzuje, že protiklady sa priťahujú. Spomienka z dovolenky z Grécka, môj prvý kontakt s niečím zakázaným. Chlapci ma zavolali preč od rodičov, nevedel som prečo. Na balkóne vysvitlo, že si idú tajne zapáliť cigaretu. Bol som zmätený ako na to reagovať, tak som utiekol a cestou sa ešte aj rozplakal. Pamätám si, že ma to hrozne sklamalo. Veď predsa to [...]

ATACMS, vojna na Ukrajine

Kyjev už nasadil strely dlhého doletu ATACMS. Američania ich dodali tajne

24.04.2024 20:54

Zbrane prišli na Ukrajinu tento mesiac, oznámilo americké ministerstvo zahraničných vecí.

Francois Fillon

Francúzsky súd potvrdil odsúdenie expremiéra Fillona v kauze sprenevery

24.04.2024 19:16

Sprenevery sa dopustil vytvorením fiktívneho pracovného miesta pre svoju manželku Penelope.

Vakcína / Očkovanie /

WHO: Očkovanie zachránilo za uplynulých 50 rokov najmenej 154 miliónov životov

24.04.2024 19:11

V priemere to za toto obdobie predstavuje šesť zachránených životov za minútu.

zuzana čaputová, spišské podhradie, tragédia, nehoda, autobus

Prezidentka Čaputová si v Starej Ľubovni uctila obete nešťastia z Podhradia

24.04.2024 18:47

V stredu navštívila i obec Zborov v okrese Bardejov.

loon

Ako sa milovať do poslednej bunky v tele.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 14
Celková čítanosť: 23886x
Priemerná čítanosť článkov: 1706x

Autor blogu

Kategórie