Založ si blog

Intimita po novom

# téma #
My ako ľudstvo máme jednu úžasnú vlastnosť. Tá naša hlavička sa primiešala snáď už všade. Na jednej strane je to úžasné, že sa môžeme o rôznych veciach spolu baviť, komunikovať a vyjadrovať. Mám to rád. Všímam si ale aj tu tienistú stránku, keď sa s veľa vecí stáva iba akýsi koncept či predstava. Najlepší príklad mi príde cirkev, ktorá dokázala spraviť z lásky akýsi súbor pravidiel, podľa, ktorých by sa mal človek riadiť. Pôvodný zámer bol verím že dobrý, ale chýba tomu istá hĺbka. Žiadny pokus o všeobecné usmernenie ľudí, podľa mňa nikdy nemôže byť úspešný. Oberá ich totiž o ich vlastnú inteligenciu, ich jedinečnú cestu.
Ale dnes sa chcem pohrať so slovom intimita. Čo to pre vás znamená a predstavuje? Ja som totiž zistil, že keď som viac spojený so svojím telom, už tam tieto koncepty nehrajú až takú rolu. Pohľad na tieto veci sa mi mení a vyvstávajú úplne nové vhľady. Momentálne vnímam intimitu už ako istú kvalitu spojenia so sebou a svojim telom. Niečo čo keď prehlbujem tak mi je stále príjemnejšie. V ideálnom stave by som si rád čo najviac zachoval túto kvalitu bez ohľadu na to, či som sám doma pri sviečkach zababúšený do deky alebo na trhovisku s 300 ľudmi. V minulosti som si myslel, že to nie je možné, ale ono to ide. Chce to už ale istú šikovnosť a rozvoj svojej energie, ktorá ma udrží v tejto kvalite bez ohľadu na to čo sa deje okolo mňa. Dokonca buhisti majú vo svojej praxi k tomu aj reálny cieľ. A to, aby si vedeli predstaviť pred sebou pohár vody tak čisto, akoby ho reálne videli na vlastné oči a vôbec by ich z tejto vizualizácie nevyrušilo ani keby okolo trieskalo 1000 bubnov. Preto so senzitivitou treba rozvíjať aj silu. Ale o tom konkrétnejšie už nabudúce.
Intimita ako hĺbka a zároveň jemnosť spojenia s naším telom, nie ako večera pri sviečkach.

Zimný oddych na 1000 rôznych spôsobov

25.11.2020

Až teraz začína obdobie, keď si môžeme darovať dovolenku na 1000 rôznych spôsobov. V kultúre máme síce zaužívané, že na dovolenku sa predsa chodí cez leto. Dávame si oddych, keď energia prírody je v najväčšom rozkvete a aktivite. Je príjemné to obdobie využiť na spoznávanie nových teritorií, zážitkov a rozšíriť si obzory. Od hlbokého oddychu to má veľa krát [...]

Cesta až k tejto chvíli

27.07.2020

Po vysokej škole sa mi naštastie život začal otáčať tým správnym smerom. Myslím tým konkrétne, že som sa pomaly otváral veciam aj mimo môj vtedajší zorný uhol – meditácia, čínska medicína, esenciálne oleje, proces orientovaná práca či rôzne druhy vedomejšieho pohybu. Viedlo ma to hlbšie do života a krok po kroku som zisťoval, čo vlastne tvorí to moje [...]

Tučko na dovolenke v Grécku

25.07.2020

Fotka jednoznačne potvrdzuje, že protiklady sa priťahujú. Spomienka z dovolenky z Grécka, môj prvý kontakt s niečím zakázaným. Chlapci ma zavolali preč od rodičov, nevedel som prečo. Na balkóne vysvitlo, že si idú tajne zapáliť cigaretu. Bol som zmätený ako na to reagovať, tak som utiekol a cestou sa ešte aj rozplakal. Pamätám si, že ma to hrozne sklamalo. Veď predsa to [...]

Grasalkovičová záhrada

Bratislava opäť symbolicky otvára svoje brány, konajú sa mestské dni

20.04.2024 08:57

Pripravené sú prehliadky bežne neprístupných miest, výstavy, divadelné predstavenia, koncerty, workshopy či jazdy historickými vozidlami i Propelerom na druhú stranu Dunaja.

Európska únia / EÚ / Brusel /

Hrabko: EÚ nemôže meniť eurofondy podľa výsledkov parlamentných volieb

20.04.2024 07:52

List KDH do Bruselu, ktorý žiada, aby občania Slovenska neboli trestaní odobraním eurofondov, považuje publicista za posolstvo dovnútra štátu.

vojna na Ukrajine, Charkov

ONLINE: Chcú Rusi obsadiť Charkov? Lavrov naznačil, že by tvoril 'sanitárnu zónu' okolo Ruska

20.04.2024 07:35

Ruský záujem o Charkov môže súvisieť s vytvorením "sanitárnej zóny" okolo ruských obcí, aby boli mimo dostrelu ukrajinskej armády.

loon

Ako sa milovať do poslednej bunky v tele.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 14
Celková čítanosť: 23880x
Priemerná čítanosť článkov: 1706x

Autor blogu

Kategórie