Založ si blog

Hýb sa menej

Veľa krát som už počul, že sa všeobecne ľudia málo hýbu. Majú málo pohybu. Nechodia si zacvičiť, nehrajú nejaký ich obľúbený šport a preto sa ich telá môžu cítiť menej štastne. Tieto tvrdenia môžu síce popisovať zovšeobecnenú realitu našej spoločnosti, ale nikdy mi nepriliši ako niečo čo ľudom v tomto smere pomôže. Skôr to veľakrát môže vytvárať podhubie k výčitkám a sebaobvinovaniu.
Mňa skôr vždy inšpirovalo sa viacej zaujímať o príčinu. Tých môže byť v tomto prípade samozrejme nekonečné množstvo, ale ja vám dám jedno vodítko, ktoré vám možno práve teraz zapasuje. Aby ste sa mohli hýbať viac, skúste sa najprv hýbať menej.
Viete teraz odhadnúť kde je väčšina vašej pozornosti?
Mne sa veľa krát stáva, že ju mám zaparkovanú práve v konceptuálnej alebo ak chcete premýšľajúcej mysli. Ale zaparkovaná nie je práve najlepší výraz, skôr to tam často krát vyzerá ako na nemeckej dialnici, kde sa dá ísť neobmedzenou rýchlosťou. Jej jednou z esencií je teda pohyb. Všimol som si, že mi to formuje kvalitu môjho vnímania. Vytvára vnútorný nepokoj a akýsi návyk. Návyk hýbať sa, ale bohužiaľ nie v tele, ale mojím premýšlaním. To častokrát formuje aj moje rozhodovanie. Radšej si pustiť seriál na Netflixe ako by som mal ísť na prechádzku.
Preto keď si to všimnem a mám pocit, že toho pohybu je už priveľa, dám si ako Neo v Matrixe červenú pilulku, čo v tomto prípade symbolizuje meditáciu. Meditácia prináša priestor a nepohyb, ktorý je pre naše bytie uplne esenciálne vyživovátko. Až potom keď mám tento nepohyb vyživený v tele a zároveň si dobijem dostatok energie, tak si telo “klasický” pohyb, o ktorom tak všetci básnia aký je pre nás dôležitý, samo vypýta. Úplne prirodzene, bez tlačenia a s radosťou.

Zimný oddych na 1000 rôznych spôsobov

25.11.2020

Až teraz začína obdobie, keď si môžeme darovať dovolenku na 1000 rôznych spôsobov. V kultúre máme síce zaužívané, že na dovolenku sa predsa chodí cez leto. Dávame si oddych, keď energia prírody je v najväčšom rozkvete a aktivite. Je príjemné to obdobie využiť na spoznávanie nových teritorií, zážitkov a rozšíriť si obzory. Od hlbokého oddychu to má veľa krát [...]

Cesta až k tejto chvíli

27.07.2020

Po vysokej škole sa mi naštastie život začal otáčať tým správnym smerom. Myslím tým konkrétne, že som sa pomaly otváral veciam aj mimo môj vtedajší zorný uhol – meditácia, čínska medicína, esenciálne oleje, proces orientovaná práca či rôzne druhy vedomejšieho pohybu. Viedlo ma to hlbšie do života a krok po kroku som zisťoval, čo vlastne tvorí to moje [...]

Tučko na dovolenke v Grécku

25.07.2020

Fotka jednoznačne potvrdzuje, že protiklady sa priťahujú. Spomienka z dovolenky z Grécka, môj prvý kontakt s niečím zakázaným. Chlapci ma zavolali preč od rodičov, nevedel som prečo. Na balkóne vysvitlo, že si idú tajne zapáliť cigaretu. Bol som zmätený ako na to reagovať, tak som utiekol a cestou sa ešte aj rozplakal. Pamätám si, že ma to hrozne sklamalo. Veď predsa to [...]

remišová

Remišová: Konanie premiéra vykazuje známky zastrašovania súdnej moci

25.04.2024 13:50

Remišová to uviedla v reakcii na utorkovú kontrolu rezortu spravodlivosti na najvyššom súde.

SR súdy Kuffovci napadnutie farmár POX

Pojednávanie s Kuffovcami bude pokračovať v júli

25.04.2024 13:18

Súdny proces pokračoval výpoveďou ďalšej svedkyne.

Most v Poprade

V Poprade hrozí, že skolabuje doprava. Pomôcť má bezplatná jazda po diaľnici okolo mesta

25.04.2024 12:45

Je to problém, ktorý trápi vodičov v Poprade už roky. Štvorprúdovka vedúca z centra mesta do Kežmarku sa pod železničným mostom zužuje do dvoch pruhov.

polícia

Opitý vodič zdemoloval tri autá, nafúkal takmer 2,7 promile

25.04.2024 12:19

Škodu na vozidlách predbežne vyčíslili na približne 4 200 eur.

loon

Ako sa milovať do poslednej bunky v tele.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 14
Celková čítanosť: 23890x
Priemerná čítanosť článkov: 1706x

Autor blogu

Kategórie