Založ si blog

Každý potrebujeme svoju gorilu

Tento post nadväzuje na predchádzjúci. Ak si nečítal, mrkni Senzitivitu. Príde mi veľmi rozumné a až nevyhnutné rozvíjať v sebe túto kvalitu. Hlavne v súčasnej spoločnosti, kde nemá veľmi podporu a pritom mám pocit, že tak silno ju potrebujeme! Rýchle výsledky, progresívne startupy, coolness, MMA, inovácie či počet followerov na instagrame – to sa naozaj ráta. Ale je to naozaj v harmónii? Zakornenené v láske, porozumení, inutícii, bytí a múdrosti?
Senzitivita môže mať okolo seba nabalené aj rôzné názory a strachy, ktoré ju veľmi nepodporujú. Nejde o to, aby sa z nás stala “citlivka”. To môže byť iba jeden prejav našej duše, aby sme si túto kvalitu začali dostatočne vážiť a ceniť.
Senzitivita, istá intimita a jemnosť potrebuje podporu v tej druhej polarite. Potrebuje svoju ochranársku gorilu. Zo svojej skúsenosti viem, že ak cheme ísť do stále väčšej senzitivity, chce to už istú šikovnosť a vzdelanie ako narábať so svojou silou. Silou, ktorá senzitivitu podporuje – pomalá, výživná a trpezlivá. Je to veľa o tom akým spôsobom cvičíme, čo konzumujeme(a netýka sa to iba jedla), s kým sa stretávame, na aké miesta chodíme či čo pozeráme na YouTube.
Najdôležitejšia vec, ktorú tam ja vidím, je stále stabilnejšie zakoreňovať svoje vedomie a pozornosť do tela. Byť v premýšlaní a zároveň senzitívny nie je veľmi podporujúce. Môže sa vám potom zdať, že vám všetko vadí a vyrušuje.
Mať nadstavenú istú prax pomáha, niečo o čo sa môžte oprieť, že vás vedie pre vás zdravým smerom. Minimálne dovtedy pokiaľ sme stále väčšinou pozornosti vo svojom premýšlaní. Verím, že od nejakého bodu sa budeme môcť spoľahnúť iba na svoju intuíciu a všetko čo budeme robiť sa stane jednou prirodzenou a naplňujúcou meditáciou.

Ak by si chcel pocítiť, aké to je mať vedomie zakorenené stabilnejšie v tele, tak som dal von meditáciu – jednobodová koncentrácia. Nájdeš ju na mojom Youtube kanali, stačí keď si zadáš do vyhľadávania – loon jednobodova koncentracia. Bude asi menej obľúbená, ale je úžasne efektívna a dáva obrovský benefit. Dajme si aj takúto drsnejšiu výzvu! Odporúčam si ju zaradiť aspoň na týždeň do praxe a sledovať ako sa vám mení vnímanie.

Zimný oddych na 1000 rôznych spôsobov

25.11.2020

Až teraz začína obdobie, keď si môžeme darovať dovolenku na 1000 rôznych spôsobov. V kultúre máme síce zaužívané, že na dovolenku sa predsa chodí cez leto. Dávame si oddych, keď energia prírody je v najväčšom rozkvete a aktivite. Je príjemné to obdobie využiť na spoznávanie nových teritorií, zážitkov a rozšíriť si obzory. Od hlbokého oddychu to má veľa krát [...]

Cesta až k tejto chvíli

27.07.2020

Po vysokej škole sa mi naštastie život začal otáčať tým správnym smerom. Myslím tým konkrétne, že som sa pomaly otváral veciam aj mimo môj vtedajší zorný uhol – meditácia, čínska medicína, esenciálne oleje, proces orientovaná práca či rôzne druhy vedomejšieho pohybu. Viedlo ma to hlbšie do života a krok po kroku som zisťoval, čo vlastne tvorí to moje [...]

Tučko na dovolenke v Grécku

25.07.2020

Fotka jednoznačne potvrdzuje, že protiklady sa priťahujú. Spomienka z dovolenky z Grécka, môj prvý kontakt s niečím zakázaným. Chlapci ma zavolali preč od rodičov, nevedel som prečo. Na balkóne vysvitlo, že si idú tajne zapáliť cigaretu. Bol som zmätený ako na to reagovať, tak som utiekol a cestou sa ešte aj rozplakal. Pamätám si, že ma to hrozne sklamalo. Veď predsa to [...]

zalužnyj, syrskyj

Zelenskyj hovoril o polmilióne mobilizovaných. General Syrskyj: Potrebujeme výrazne menej vojakov

29.03.2024 14:16

Ukrajinská armáda bude musieť pre obranu pred ruskou inváziou mobilizovať menej vojakov, než sa pôvodne očakávalo.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10

Evakuovať museli 50 ľudí.

Putin

Rutte: Vyšetrovanie ruskej propagandistickej siete je veľmi znepokojujúce

29.03.2024 12:54, aktualizované: 13:58

Činnosť proruskej špionážnej siete vyšetruje poľská kontrarozviedka a tiež belgické či české spravodajské služby.

forró, fico, galanta

Tlačila na Forróa vláda? Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len predseda, stretnutie s Korčokom zrušil svojvoľne

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.

loon

Ako sa milovať do poslednej bunky v tele.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 14
Celková čítanosť: 23832x
Priemerná čítanosť článkov: 1702x

Autor blogu

Kategórie