Založ si blog

Pulzácia ako prejav života

Dnes som sa prechádzal so psom ponad dedinské humná. Mimo mesta mi to akosi lepšie myslí. Prichádzajú hlbšie vhľady a lepšie sa viem sústrediť na flow kam ma to vedie. Uvedomil som si, že chcem zdielať hlavne veci, ktoré budú prospešné. Veľa totiž vidím rôzne teórie, filozofie či zamyslenia, ale až príliš často sa mi stáva, že spadnú do kategórie “zaujímavé”. Zaujímavé a čo ďaľej? Je to niečo čo prospešne ovplyvní môj život?
Pri prechádzke som kontemploval o téme pulzácie v živote. Už dlhší čas si uvedomujem ako život plynie a prejavuje sa v pulzáciách. V pulzáciach, ktoré majú taký kontrastný charakter a navzájom sa dopĺňajú a podporujú. Už starí taoisti to zjednodušili do princípu YIN a YANG. Dve strany energie, ktoré spolu tancujú v našom zažívaní na nekonečno veľa spôsobov. Pár z nich spomeniem – múdrosť a strach, nádych a výdych, pohyb a spočívanie, premýšlanie a bytie, rozvoj a rozklad, chlad a teplo a podobne.
A tu som si presne uvedomil ako mi veľmi pomáha si všímať aký mám k jednotlivým týmto stranám pulzácie vzťah. Lebo tento vzťah potom priamo ovplyvňuje moje reakcie, nálady či celkový môj pocit zo seba. Preto by som chcel, aby si si toto zobral ako inšpiráciu čo si najbližší čas môžeš všímať.
Jeden z príkladov môže byť, že sa v živote pohybujeme ako delfín, ktorý sa ponára pod vodu a následne skáče nad hladinu. Najprv sa músíme ponoriť, oddychovať, nabrať energiu, poliečiť zraniteľnosť, zozbierať perly z popod vody a potom si vo výsoku užívať, radovať sa a pracovať. Ani jedna z týchto fáz by nemala byť dominantná. Môže to byť prirodzený flow, ktorý si užívame bez ohľadu na to v ktorej fáze žívota sa nachádzame. Ale práve vzťahy a postoje k týmto kvalitám sú to čo ten flow narúšajú. Potom sa stáva, že sa chceme trepotať stále nad hladinou v radosti, lebo máme strach zo smútku, z ponoru ako keby to bolo niečo negatívne. Je to jedna z milióna možností. Čo nám ale môže pomôcť je zamerať svoju všímavosť na tieto pulzácie. Keď si všimnem niekde odpor, je to skvelý prvý signál, že by mohlo byť veľmi prospešné sa na to jedným očkom mrknúť. Pozvať tento odpor na rande a trošku ho vyspovedať. Pred čím nás vlastne chráni?

Zimný oddych na 1000 rôznych spôsobov

25.11.2020

Až teraz začína obdobie, keď si môžeme darovať dovolenku na 1000 rôznych spôsobov. V kultúre máme síce zaužívané, že na dovolenku sa predsa chodí cez leto. Dávame si oddych, keď energia prírody je v najväčšom rozkvete a aktivite. Je príjemné to obdobie využiť na spoznávanie nových teritorií, zážitkov a rozšíriť si obzory. Od hlbokého oddychu to má veľa krát [...]

Cesta až k tejto chvíli

27.07.2020

Po vysokej škole sa mi naštastie život začal otáčať tým správnym smerom. Myslím tým konkrétne, že som sa pomaly otváral veciam aj mimo môj vtedajší zorný uhol – meditácia, čínska medicína, esenciálne oleje, proces orientovaná práca či rôzne druhy vedomejšieho pohybu. Viedlo ma to hlbšie do života a krok po kroku som zisťoval, čo vlastne tvorí to moje [...]

Tučko na dovolenke v Grécku

25.07.2020

Fotka jednoznačne potvrdzuje, že protiklady sa priťahujú. Spomienka z dovolenky z Grécka, môj prvý kontakt s niečím zakázaným. Chlapci ma zavolali preč od rodičov, nevedel som prečo. Na balkóne vysvitlo, že si idú tajne zapáliť cigaretu. Bol som zmätený ako na to reagovať, tak som utiekol a cestou sa ešte aj rozplakal. Pamätám si, že ma to hrozne sklamalo. Veď predsa to [...]

Rusko Navaľnyj úmrtie

Biskup na Veľký piatok prirovnal zaobchádzanie s Navaľným k osudu Ježiša

29.03.2024 15:17

„Skončil až v neľudskom gulagu v polárnom ľade," povedal. Zvyšok sveta uvidí "jeho posolstvo slobody" vo večnosti, povedal biskup.

Rural Emergency Hospitals

Slováci si skryli kódy pod klobúky a nadchli špičkových amerických technológov

29.03.2024 15:00

Organizácia Slovak PRO pomáha Slovákom uchytiť sa na americkom trhu. Kto má skvelé nápady, má šancu uspieť aj v silnej konkurencii v USA.

zalužnyj, syrskyj

Syrskyj: Rusi vypália šesťkrát viac munície. V Charkove sme mohli dosiahnuť viac

29.03.2024 14:16, aktualizované: 15:55

Ukrajinské obranné sily pozdĺž celej rozsiahlej frontovej línie podľa neho majú len minimum zbraní a munície.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10, aktualizované: 15:42

Evakuovať museli 50 ľudí.

loon

Ako sa milovať do poslednej bunky v tele.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 14
Celková čítanosť: 23834x
Priemerná čítanosť článkov: 1702x

Autor blogu

Kategórie