Založ si blog

Meditácia prináša senzitivitu

# téma #

S meditáciu prichádza aj jedna kvalita, ktorú by som rád oslovil. Tým, že obraciame svoju pozornosť dovnútra a dlhší čas spočívame so svojim pocitom tela, nastáva v tele efekt zjemňovania a zvyšovania senzitivity. Zjemňovania pocitu, štruktúr a akejsi frekvencie celého nášho bytia. Ponárame sa do svojej hĺbky a aj hĺbky spojenia so zdrojom, z ktorého všetci pochádzame. V buhizme to nazývajú Alaja-vijnana, akási pôvodná mysel, z ktorej sa všetko rodí.

Zotrvávať v tejto stále jemnejšej frekvencii je viac vnútorne naplňujúce, lebo sme hlbšie spojení s touto pôvodnou mysľou. Na konci tejto cesty je to slávne osvietenie, o ktorom básni väčšina mystikov sveta – konečné splynutie s týmto pôvodným zdrojom. Nechcem veľa písať o veciach, ktoré sú nesmierne daľeko od nášho a môjho stavu, len som potreboval, aby sme pochopili, že tu je istý smer, istý vektor, ktorý keď nasledujeme tak to má na nás istý vplyv. Dva z tých vplyvov teda sú, že máme stále jemnejšiu frekvenciu, dalo by sa povedať, že sme citlivejší a druhý, že sa cítime stále naplnenejší.
Rozvíjanie tejto citlivosti je pre mňa esenciálne ak chcem stále hlbší a plnší zážitok zo života. Zároveň má citlivosť jeden obrovský benefit, ktorý si možno veľa ľudí ešte nezvedomilo a to, že so zvyšújúcou citlivosťou mám ako človek stále viac informácii z okolia. Nemyslím teraz informácie typu koľko gramov proteínu má tento produkt, alebo kedy odlieta najbližšie lietadlo z Berlína do Londýna. Myslím skôr informácie, ktoré sú pre mňa osobne oveľa cennejšie. A to sú takzvané pocitové, ktoré mi pomáhajú sa orientovať v živote oveľa užitočnejším spôsobom – lebo sú priamo spojené s tým čo sa deje v tvojom tele a okolí. Kam ťa život vedie, kde je teraz pre teba najlepšie miesto, lepšie vieš rozoznať čo pre seba potrebuješ spraviť alebo ako sa tvoj kamrát práve cíti aj keď možno navonok sa tomu vyhýba – tých benefitov je neskutočne veľa.
Oproti tomuto všetkému potom stojí náš život a vonkajší svet, ktorý môže byť pre nás celkom slušnou výzvou. Výzva je to potom ešte o to väčšia, keď chceme zároveň rozvíjať túto citlivosť do hĺbky. Chcel som dnes hlavne teda zvedomiť, aký má meditácia na nás efekt.

Zimný oddych na 1000 rôznych spôsobov

25.11.2020

Až teraz začína obdobie, keď si môžeme darovať dovolenku na 1000 rôznych spôsobov. V kultúre máme síce zaužívané, že na dovolenku sa predsa chodí cez leto. Dávame si oddych, keď energia prírody je v najväčšom rozkvete a aktivite. Je príjemné to obdobie využiť na spoznávanie nových teritorií, zážitkov a rozšíriť si obzory. Od hlbokého oddychu to má veľa krát [...]

Cesta až k tejto chvíli

27.07.2020

Po vysokej škole sa mi naštastie život začal otáčať tým správnym smerom. Myslím tým konkrétne, že som sa pomaly otváral veciam aj mimo môj vtedajší zorný uhol – meditácia, čínska medicína, esenciálne oleje, proces orientovaná práca či rôzne druhy vedomejšieho pohybu. Viedlo ma to hlbšie do života a krok po kroku som zisťoval, čo vlastne tvorí to moje [...]

Tučko na dovolenke v Grécku

25.07.2020

Fotka jednoznačne potvrdzuje, že protiklady sa priťahujú. Spomienka z dovolenky z Grécka, môj prvý kontakt s niečím zakázaným. Chlapci ma zavolali preč od rodičov, nevedel som prečo. Na balkóne vysvitlo, že si idú tajne zapáliť cigaretu. Bol som zmätený ako na to reagovať, tak som utiekol a cestou sa ešte aj rozplakal. Pamätám si, že ma to hrozne sklamalo. Veď predsa to [...]

Medveď

V košickej zoo sa Xene narodilo medvieďa Ares

19.04.2024 13:08

Jeho genetická hodnota je mimoriadne cenná pre európsky záchranný program.

izrael, palestína, západný breh jordánu, evakuácia, amona

EÚ po prvý raz uvalila sankcie na izraelských osadníkov pre útoky na Palestínčanov

19.04.2024 13:07, aktualizované: 13:20

Palestínčania chcú, aby Západný breh bol súčasťou ich budúceho štátu.

Rudolf Huliak

SaS podá návrh na odvolanie Huliaka z postu predsedu výboru

19.04.2024 13:00

Hlina tvrdí, že podnet bude musieť byť zaradený na rokovanie a musí byť o ňom rozprava.

Čierny kašeľ / Pertussis /

Čierny kašeľ v Bratislavskom kraji: Hygienici evidujú 74 prípadov ochorenia

19.04.2024 12:21

Najvyššia vekovo špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine nularočných osôb.

loon

Ako sa milovať do poslednej bunky v tele.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 14
Celková čítanosť: 23874x
Priemerná čítanosť článkov: 1705x

Autor blogu

Kategórie